iranseo
seo

وال هنگ چيست؟

وال هنگ يا به صورت لاتين آن Wall Hung به معني آويزان از ديوار است. مي‌توان به صورت عمومي اين عبارت و اصطلاح را به تمام تجهيزاتي، كه به جاي داشتن پايه، از ديوار آويزان مي‌شوند استفاده كرد.اگر قصد خريد تجهيزات سرويس بهداشتي و شيرآلات را داشته باشيد با ما همراه باشيد.

 وال هنگ چيست

وال هنگ چيست

مزاياي وال هنگ چيست؟

  • اشغال كمترين فضاي ممكن
  • طراحي جديد و چشمگير
  • نياز نداشتن به مخزن آب خيلي بزرگ
  • قيمت مقرون به صرفه
  • نظافت آسان‌تر در مقايسه با توالت فرنگي
  • داراي قابليت تخليه قوي
  • داراي قابليت عدم گرفتگي

معايب استفاده از تجهيزات وال هنگ

  • طريقه نصب دشوارتر
  • نياز به فضاي كافي در ديوار
  • هزينه بالا
  • تعمير سخت‌تر

بهترين برند وال هنگ كدام است؟

ما در مقاله‌اي مفصل به موضوع بهترين برند وال هنگ پرداخته‌ايم و به طور كامل، تمام اطلاعاتي را كه در امر انتخاب و خريد مناسب‌ترين وال هنگ نياز داريد براي شما شرح داده‌ايم. در اين مطلب صرفاً مي‌خواهيم تا معرفي كوتاهي به بهترين برندهاي وال هنگ داشته باشيم.

  • وال هنگ ايران
  • وال هنگ مرواريد
  • وال هنگ بوچي
  • وال هنگ گبريت

روشويي وال هنگ

روشويي وال هنگ به روشويي هايي اطلاق مي شود كه بدون پايه بدون و اتصالات آنها در درون ديوار كار شده باشد.

اين روشويي ها تنوع زيادي دارند، ولي اغلب در زير روشويي گلوگاه و يا كابيني وجود دارد، كه بتوانيد اتصالات فاضلاب روشويي را در درون آنها قرار دهيد تا از ديدها پنهان باشند.

روشويي وال هنگ

روشويي وال هنگ

يا نهايتاً با استفاده از يك سيفون شكيل و جمع و جور كار انتقال آب روشويي به فاضلاب انجام مي شود.

مزايا و معايب روشويي وال هنگ

مزايا

الف – اولين مزيت اين روشويي قابليت استفاده از آن براي فضاهاي كوچك است .
ب- با توجه به قابليت نصب روشويي وال هنگ يا ديواري به صورت مستقيم به ديوار و بدون نياز به صفحه يا كابينت ،استفاده از اين نوع روشويي بسيار مقرون به صرفه است .
ج – روشويي وال هنگ معمولا گزينه ي مناسبي براي مكان هاي عمومي به خصوص بيمارستان ها است .
د- به دليل اينكه روشويي وال هنگ يا ديواري قابل نصب در ارتفاع هاي مختلف است ، ميتوان از آن براي سرويس هاي مخصوص معلولين استفاده كرد، تا با نصب آن در ارتفاع كمتر به استفاده ي معلولين سهولت بخشد.

معايب

الف – به اين دليل كه اين روشويي مستقيم به ديوار نصب ميشود و كابينت زير آن نصب نميشود ، جاي زيادي براي جاي دادن اكسسوري هاي روميزي ندارد .

آَشنايي با انواع مدا هاي روشويي وال هنگ

روشويي وال هنگ مرواريد مدل مگا

روشويي وال هنگ مرواريد مدل مگا، نمونه اي از روشويي هاي توليد شده توسط كارخانه چيني بهداشتي مرواريد يزد مي باشد. اين كارخانه از سال ۱۳۶۸ فعاليت خود را در زمينه توليد چيني بهداشتي آغاز كرد.

روشويي وال هنگ مرواريد مدل مگا

روشويي وال هنگ مرواريد مدل مگا

امروزه كارخانه چيني بهداشتي مرواريد، با بكارگيري نيروهاي با تجربه و متخصص، دستيابي به دانش فني روز، بكارگيري تكنولوژي هاي پيشرفته، استفاده از مواد اوليه مرغوب و …، موفق گرديد با توليد و عرضه محصولات متمايز از نظر طراحي، كيفيت و عملكرد، توانسته است بازارهاي خود را در عرصه ملي و بين المللي توسعه دهد.

روشويي وال هنگ چيني كرد مدل فلوريا

يك روشويي ديواري از جنس چيني بهداشتي است كه توسط شركت چيني كرد توليد مي‌شود. اين روشويي داراي طراحي مخروطي بي‌رقيب و منحصربه‌فرد است كه زيبايي خاصي به سرويس بهداشتي مي‌بخشد.

روشويي وال هنگ چيني كرد مدل فلوريا

روشويي وال هنگ چيني كرد مدل فلوريا

روشويي فلوريا با ابعاد 50x37x15 سانتي‌متر و وزن 25 كيلوگرم، فضاي زيادي براي قرار دادن لوازم بهداشتي و آرايشي در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.

روشويي وال هنگ بوچي BOCCHI VENEZIA

روشويي وال هنگ بوچي BOCCHI VENEZIA، كه صورت ديواري ( وال هنگ ) قابل نصب است يكي از روشويي هاي لاكچري و مدرن طراحي شده توسط طراحان بنام ايتاليا مي باشد .اين محصول با بهترين متريال و لعاب مرغوب و پخت در كوره توليد شده است.

روشويي وال هنگ بوچي BOCCHI VENEZIA

روشويي وال هنگ بوچي BOCCHI VENEZIA

ويژگي طراحي روشويي وال هنگ بوچي VENEZIA ، در اوج زيبايي و ظرافت امكان استفاده آن را در سرويس هاي بهداشتي عمومي و شخصي فراهم ميكند.اين محصول براي سرويس هاي معلولين گزينه بسيار مناسبي هست و ميتوان از آن به عنوان روشويي معلولين استفاده كرد.

از ديگر مزاياي محصول ميتوان به حذف كابينت روشويي و نظافت آسان اشاره كرد. مدل كيوبيك اين روشويي ،‌ روشويي وال هنگ بوچي ‌BOCCHI Firenze هست .

روشويي وال هنگ مرواريد مدل سيلويا

نمونه اي از روشويي هاي توليد شده توسط كارخانه چيني بهداشتي مرواريد يزد مي باشد. اين كارخانه از سال ۱۳۶۸ فعاليت خود را در زمينه توليد چيني بهداشتي آغاز كرد. امروزه كارخانه چيني بهداشتي مرواريد، با بكارگيري نيروهاي با تجربه و متخصص، دستيابي به دانش فني روز، بكارگيري تكنولوژي هاي پيشرفته، استفاده از مواد اوليه مرغوب و …، موفق گرديد با توليد و عرضه محصولات متمايز از نظر طراحي، كيفيت و عملكرد، توانسته است بازارهاي خود را در عرصه ملي و بين المللي توسعه دهد.

روشويي وال هنگ مرواريد مدل سيلويا

روشويي وال هنگ مرواريد مدل سيلويا

روشويي وال هنگ يا ديواري چيست

روشويي وال هنگ يا روشويي ديواري معمولا براي فضاهاي كوچك گزينه ي بسيار مناسبي است و علاوه بر اشغال كردن فضاي كم به سرويس بهداشتي شما زيبايي مي بخشد .

روشويي ديواري يا وال هنگ انواع مختلفي از لحاظ شكل ظاهري دارد و كاربردهاي بسياري در فضاهاي مختلف دارد .

لوازم و تجهيزات موردنياز براي نصب وال هنگ

قبل از شروع به نصب، مطمئن شويد كه همه اين ابزارها را در اختيار داريد تا نصب روشويي ديواري را به‌درستي و بادقت انجام دهيد.

  • متر: براي اندازه‌گيري دقيق ارتفاع و فاصله‌ها.
  • مداد: براي نشان‌گذاري موقعيت نصب وال هنگ بر روي ديوار.
  • خط كش: براي رسم خطوط مرجع بر روي ديوار.
  • آچارفرانسه: براي باز و بسته كردن پيچ‌ها و مهره‌ها.
  • كاتر و اره: براي برش و اصلاح قطعات.
  • دريل: براي سوراخ‌كاري در ديوار براي نصب پايه و اتصالات.
  • آچار مخصوص وال هنگ: ممكن است نياز به آچار خاصي باشد كه براي نصب وال هنگ استفاده مي‌شود، مانند آچار آلن يا ستاره.
  • تراز: براي بررسي صاف بودن و تراز بودن روشويي و همچنين ديوارها.

نحوه نصب روشويي كابينتي ديواري در 8 مرحله

پيش از شروع روش نصب روشويي كابينتي ، توصيه مي‌كنيم براي نصب انواع روشويي كابينتي از كارشناسان مربوطه و متخصصان اين حوزه كمك بگيريد؛ درغيراين‌صورت از آن‌جايي كه نصب روشويي كابينتي تا حدودي سخت بوده و نيازمند دقت زياد است، توصيه مي كنيم كه حتما در انجام هر مرحله كاملا دقيق بوده و هيچ يك از نكات زير را از قلم نيندازيد.

  1.  ابتدا انشعابات آب سرد و گرم را بررسي كرده و مطمئن شويد كه لوله فاضلاب نيز در جاي خود قرار داشته و از اين جهت مشكلي نداشته باشيد.
    درصورتي‌كه مشكلي از اين بابت مشاهده كرديد، لازم است كه حتما نسبت به برطرف كردن آن اقدام كنيد؛ و سپس به سراغ گام بعدي كه اندازه‌گيري است، برويد. درغيراين‌صورت ريسك آن وجود دارد كه مراحل بعدي به درستي پيش نرفته و در نهايت خروجي آب سرد يا گرم كامل و صحيح نباشد. پيشنهاد مي شود مقاله بهترين روشويي سنگي را مطالعه كنيد
  2.  در گام بعدي بايد به سراغ اندازه‌گيري برويد.
    درصورتي‌كه اندازه‌گيري شما در اين مرحله به درستي انجام نشود، در نهايت نصب موفقي نخواهيد داشت. روشويي كابينتي بايد درست و دقيق در جاي خود قرار بگيرد. لازمه رسيدن به نصب حرفه‌اي، اندازه‌گيري دقيق و اصولي است. براي انجام اين كار به درستي و با دقت تمام، طول و عرض روشويي كابينتي را انداره گرفته و محل سوراخ‌هاي ديوار براي پيچ و رول‌پلاك را نيز علامت‌گذاري كنيد.
  3.  پس از آن ارتفاع روشويي را نيز مشخص كنيد.
    ارتفاع بايد به شكلي تعيين گردد كه براي استفاده از كاسه روشويي مشكلي وجود نداشته و قد افراد را به‌طور متوسط در نظر گرفته باشيد. در‌صورتي‌كه اين ارتفاع به‌شكل استاندارد اندازه‌گيري و تعيين نشود، بعدا با مشكل كاربري روبه‌رو خواهيم بود.
  4.  در گام بعدي به سراغ تراز دستي روشويي مي رويم.
    دقت داشته باشيد كه لازم است روشويي كابينتي كاملا تراز باشد. اين موضوع به لحاظ جلوه بصري و كارايي حائز اهميت است.
  5.  اكنون در بخش پشتي بدنه روشويي، محل رد شدن اتصالات لوله فاضلاب و همين‌طور انشعابات آب سرد و گرم را سوراخ كرده و دقت لازم را در انجام آن به كار بگيريد.
    دقت كنيد درصورتي‌كه روشويي كابينتي شما به شكلي است كه جاي اين انشعابات در آن از پيش تعبيه شده باشد، نيازي به انجام اين كار نخواهد بود.
  6.  پس از ايجاد اتصالات، كاسه روشويي روكار را در جاي خود قرار دهيد.
    دقت داشته باشيد كه در اين مرحله نيازمند دقت و مهارت كافي هستيد تا كاسه روشويي به شكل كاملا مناسب و ثابت در جاي خود قرار بگيرد و مشكلي از اين بابت وجود نداشته باشد. اگر هم كاسه روشويي توكار باشد، براي نصب آن جاي نگراني نيست؛ چرا كه در اكثر موارد نصب آن حين ساخت، توسط سازنده انجام شده است.
  7. حالا نوبت به نصب سيفون فاضلاب مي‌رسد.
    براي اين كار لوله 90 درجه و خرطومي مخصوص تهيه كرده و يك سر آن را به زيرآب كاسه روشويي، و سر ديگر را به ورودي فاضلاب وصل كنيد؛ و با نوار تفلون آن را آب‌بندي كنيد تا نشتي نداشته باشد.
  8.  در انتها نيز بايد شيرآلات بهداشتي روشويي را نصب كنيد.

انواع روشويي وال هنگ يا ديواري

روشويي وال هنگ بدون پايه

روشويي وال هنگ ميتواند بدون پايه باشد و فقط سيفون آن در زير مشخص باشد و با توجه به تنوع و زيبايي سيفون ها در حال حاضر در بازار ، بسيار زيبا به نظر ميرسد.

روشويي وال هنگ پايه دار

روشويي وال هنگ يا ديواري داراي نيم پايه است تا روي سيفون را بپوشاند. كه براي كساني كه علاقه به ديدن سيفون ندارند مناسب خواهد بود.

روشويي وال هنگ كنج

روشويي وال هنگي است كه در ابعاد مختلف ، قابل نصب در كنج ديوار است و باز هم به فضاي كمتري براي نصب نياز دارد.

تفاوت روشويي كابينتي پايه دار و ديواري

روشويي هاي ديواري سختي هاي خاص خود را دارد ولي برخلاف روشويي‌ هاي ديواري، نصب انواع روشويي كابينتي پايه دار و ايستاده بسيار آسان‌ تر است. چرا كه تنها بايد سيفون آن را درست نصب كنيد. فراموش نكنيد كه درصورت وجود كشو، ابتدا بايد آن را به‌طور كامل از جايش بيرون آورده و پس از نصب دقيق سيفون مجددا به جاي خود برگردانيد.

تولت وال هنگ چيست؟

وال هنگ (Wall Hung) يا توالت ديواري نوعي توالت فرنگي محسوب مي‌شود كه برعكس مدل‌هاي قديمي كه روي زمين نصب مي‌شدند، درون ديوار نصب و قرارگرفته مي‌شود. استراكچر وال هنگ يا ساختار آن باعث شده است كه توجه خيلي از افراد باسليقه را به خود جلب كند و البته از مزاياي مهمي بهره‌مند شود.

تولت وال هنگ

تولت وال هنگ

مكمل‌ هاي خريد توالت فرنگي وال هنگ

اگر شما هم قصد خريد توالت فرنگي ديواري وال هنگ را داريد، بايد درنظر داشته باشيد كه در كنار آن به تجهيزات مكمل ديگري نيز احتياج خواهيد داشت. يكي از مهم‌ترين تجهيزات مكمل، فلاش تانك توكار و كليد فلاش تانك توكار است.

مورد بعدي نيز انتخاب شيرآلات سرويس بهداشتي مناسب است. اين شيرآلات مناسب، شيرآلات توكار هستند. تركيب اين‌ها باهم نمايي بسيار زيبا و مدرن به سرويس بهداشتي شما مي‌دهد. ناگفته نماند كه در كنار توالت فرنگي‌ ديواري از شير توالت روكار نيز مي‌توان استفاده كرد. براي تهيه مدل‌هاي زيبا و باكيفيت اين محصولات مي‌توانيد به بخش‌هاي هركدام از اين محصولات در وب‌سايت ما مراجعه كنيد.

توالت وال هنگ براي چه افرادي مناسب است؟

ساختار استاندارد و راحت توالت وال هنگ باعث شده است كه عموم افراد بتوانند به‌آساني از آن بهره ببرند و استفاده مفيد داشته باشند. پس اين توالت ديواري براي تمام اعضاي خانواده در منزل مناسب خواهد بود. همچنين براي كاربرد در سرويس‌هاي بهداشتي اماكن عمومي مثل مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و ديگر محيط‌هاي كاري قابل استفاده خواهد بود.

توالت وال هنگ براي چه افرادي مناسب است؟

توالت وال هنگ براي چه افرادي مناسب است؟

صرفه جويي در فضا با وال هنگ

استفاده كمتر و صرفه جويي در فضا را مي‌توان به عنوان مهمترين و البته شاخص‌ترين مزيتي دانست كه در والهنگ ها به چشم مي خورد. در حقيقت فلسفه به وجود آمدن اين محصولات هم چنين امري بوده است. وال هنگ به دليل ساختاري كه دارد، تنها يك فضاي كوچك را اشغال مي كنند. همين عامل باعث شده تا انتخاب بسيار ايده آل تري براي خانه هاي آپارتماني و مكان هايي با متراژ كم باشند.

قيمت وال هنگ

قيمت توالت فرنگي ديواري (قيمت توالت وال هنگ) به طور كلي از توالت زميني بيش‌تر است، چراكه به‌عنوان نسل جديدي از اين محصول تلقي مي‌شود كه داراي مزاياي متعددي مي‌باشد. هم‌چنين توالت ديواري نسبت به مدل‌هاي زميني داراي جلوه و طراحي به‌مراتب مدرن و چشم‌گير‌تر است كه در قيمت وال هنگ (قيمت توالت فرنگي توكار ، قيمت وال هنگ خارجي) تاثيرگذار است. البته قيمت وال هـنگ (قيمت والهنگ) در مدل‌هاي مختلف متفاوت است؛ علت آن هم به دليل تفاوت در كيفيت ساخت، مدل و يا برند سازنده آن‌ است. به‌طور كلي قيمت توالت فرنگي وال هنگ خارجي (قيمت وال هنگ ترك) بالاتر از توالت وال هـنگ ايراني است. براي مثال توالت فرنگي والهنــگ ايتاليايي و يا وال‌هـنگ چيني قيمت‌هاي متفاوت‌تري نسبت به مدل‌هاي ساخت داخل دارند.

قيمت وال هنگ

قيمت وال هنگ

استحكام بالاي وال هنگ با فلاش تانك

برخلاف آن چيزي كه اكثر مردم تصور مي‌كنند، وال هنگ ها استحكام و مقاومت بسيار بالايي دارند. در مدل هاي سنتي، غالباً زمين به عنوان تكيه گاه اصلي توالت ها تلقي مي‌شود. اما در وال هنگ ها، تمام فضاي ديوار تكيه گاه اين محصولات خواهد بود. از طرفي ديگر در برخي از نمونه ها، پايه هاي كوچكي هم قرار داده مي‌شود كه استحكام آن را بيشتر مي كند. افزون بر اين موارد، اتصالات و سيستم لوله كشي بهتري در داخل اين محصولات استفاده مي شود. اين عامل به نوبه خود موجب افزايش مقاومت آن خواهد شد.

استحكام بالاي وال هنگ با فلاش تانك

استحكام بالاي وال هنگ با فلاش تانك

توالت ديواري چه وزني را مي‌تواند نگه دارد؟

اكثر نمونه‌هاي وال هنگ به‌گونه‌اي طراحي شده‌اند كه تا حدود وزن ۲۰۰ كيلوگرم را بدون مشكل نگه مي‌دارند. حتي در بعضي از مدل‌هاي خاص ديده مي‌شود كه اين وزن به حدود ۴۰۰ كيلوگرم هم مي‌رسد. البته بايد توجه داشت كه اين تحمل وزن در حالت صحيح نشستن انسان است و نبايد سعي كرد با رفتارهاي نادرست مثل گذاشتن وسايل سنگين روي آن، سرپا ايستادن و غيره اين تحمل وزن را مورد امتحان قرار داد.

نصب توالت فرنگي توكار

پس از بررسي مزيت هاي توالت فرنگي وال هنگ مي رسيم به نحوه نصب آنها در سرويس ها بهداشتي و حمام ها
با توجه به پيچيده بودن سيستم نصب توالت فرنگي وال هنگ نسبت به ساير توالت ها بايد توجه داشت كه نصب آن توسط يك نصاب حرفه اي و آشنا به كار توانايي انجام اندازه گيري هاي دقيق و شناسايي لوازم جانبي مناسب را داشته باشد، انجام گيرد.
نصب اين نوع توالت فرنگي به دليل دارا بودن تجهيزات توكار نياز به زمان بيشتري دارد.

وال هنگ بهتر است يا توالت فرنگي؟

در آخر، مي‌توانيم نسبت به توضيحات ارائه شده تصميم بگيريم تا با توجه‌به بودجه مورد نظر و سليقه خود، چه محصولي براي ما مناسب‌تر و بهتر است.

اگر به دنبال صرفه‌جويي در مصرف آب هستيد و مي‌خواهيد سرويس بهداشتي خود را به سبك مدرن و مينيمال ديزاين كنيد و ظاهري لوكس به سرويس بهداشتي بدهيد، انتخاب وال هنگ براي شما مناسب خواهد بود. از طرفي همان‌طور كه گفته شد، وال هنگ صداي بسيار كمتري ايجاد مي‌كند و بوي نامطبوع كمتري از آن انتشار مي‌يابد. اما به‌خاطر طراحي منحصربه‌فرد و متريال مستحكم خود، قيمت بالاتري نسبت به توالت فرنگي‌هاي معمولي خواهد داشت.

 

منبع : بازرگاني زولانو

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۴:۰۱ ] [ alireza ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی